FB fan-page

my facebook fan page: Crazy Passion of Maria

sobota, 13 grudnia 2014

Risotto con Radicchio e Formaggio Affumicato, czyli risotto z włoskim serem i cykorią :)

Przepis na to risotto przywiozłam prosto z Włoch! Kiedy tylko tego spróbowałam u mojej koleżanki w domu, od razu poprosiłam o przepis. Muszę przyznać, nie było łatwo, bo włoszki nie chętnie dzielą się przepisami ;) Oryginalna nazwa to: Risotto con Radicchio e Formaggio Affumicato. Nazwa to poezja, tak samo jak i smak. Cały smak nadaje specjalny, wędzony, włoski ser krowi o nazwie SCARMORZA, uwielbiam go, możecie nabyć ten ser w sklepach sieci Alma.


Składniki:
  • ryż risotto
  • ser wędzony włoski scarmorza
  • 3 dorodne cykorie
  • 50 ml białego wytrawnego wina
  • bulion warzywny ok 1 litr
  • mieszanka przypraw włoskich- 1 łyżka( jeżeli nie mamy to dodajemy peperoncino,sól,suszoną bazylię, oregano i rozmaryn)

Wykonanie :
Cykorie tniemy na krążki, odkładając do osobnej miseczki zielone części, resztę podsmażyć z ryżem i zalać to bulionem, dodać przyprawy i gotować przez połowę wyznaczonego czasu na opakowaniu, po czym dolać wino i dodać ser pokrojony w kostkę. Na sam koniec dodajemy zieloną część cykorii i gotowe możemy się zajadać!
Ja do tego zrobiłam cordon bleu.





Bon appetito!

2 komentarze: