FB fan-page

my facebook fan page: Crazy Passion of Maria

poniedziałek, 22 grudnia 2014

Prosta i szybka jagnięcina z puree z selera Marysi :)

Jest to proste i szybkie danie, niewymagające dużego nakładu pracy, wystarczy tylko kupić składniki, zamarynować mięso, pokroić warzywa i usmażyć mięso :D Podałam to z sałatą lodową i rukolą domowym sosem winegret (łyżeczka musztardy, 2 łyżki soku z cytryny, 1/4 szklanki oliwy z oliwek, szczypta soli i cukru, jeden ząbek czosnku wszystko mieszamy do uzyskania kremowej konsystencji).

Składniki dla 4 osób:

* 8 kawałków steków jagnięcych
* 3 ziemniaki
* 1 duży seler
* łyżeczka chilli
* szczypta Cząbru
* szczypta tymianku cytrynowego
* szczypta pieprzu mielonego
* sól
* 3 łyżki masła
* 1/4 szklanki śmietany kremówki
* szczypta gałki muszkatołowej


Wykonanie:
Mięso uprzednio zalać mlekiem i moczyć co najmniej 3h ( ja moczyłam całą noc), po wylaniu mleka doprawić cząbrem, solą, pieprzem,tymiankiem i chilli i odstawić na 2h.
Ziemniaki i seler obrać i pokroić w kostkę, ziemniaki wsadzić do garnka z osoloną wodą i jak woda się zagotuje odczekać 5 minut i włożyć seler, gotować wszystko do momentu aż warzywa będą miękkie. Wszystko przetrzeć lub zblenderować, doprawić solą jeśli brakuje i dodajemy szczyptę gałki, wszystko mieszamy i dodajemy powoli śmietanę i łyżkę masła. 
Na patelni grillowej rozgrzewamy masło i kładziemy nasze steki (kotlety) Pieczemy je w zależności od upodobań wysmażenia ja chciałam różowe ale nie krwiste mięsko, więc smażyłam z każdej strony po 5 minut (steki miały grubość ok 1 cm). Steki muszą odpocząć przez minutę na talerzu.
 Wszystko podajemy wg uznania, można tak jak na obrazku :)
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz