FB fan-page

my facebook fan page: Crazy Passion of Maria

poniedziałek, 1 grudnia 2014

Francuskie Crepes wg Marysi :)

A dziś naleśniki, ale co to byłby za wysiłek zrobić nasze klasyczne naleśniki ?! Żadne wyzwanie dla mnie, czy dla was. Mój ukochany na moją prośbę podzielił się ze mną przepisem swojej mamy na słynne Francuskie Crepes. Tak więc dzielę się z wami przepisem domowym, robionym przez lata. mojej rodzince smakowało, mój brat pochłania je z Nutella, a rodzice z dżemem żurawinowym, wszystkie chwyty dozwolone. Do roboty !!!


Składniki:
  • 1 litr ciepłego ale nie gorącego mleka
  • 1 cukier wanilinowy lub cukier z prawdziwą wanilią i nutką kardamonu
  • 50 dag mąki pszennej
  • 6 roztrzepanych jaj
  • 2 szczypty soli
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka masła
Wykonanie:
Do mleka dodajemy cukier wanilinowy i mieszamy do momentu gdy się rozpuści. Do mąki dodajemy powoli mleko mieszając mikserem, dodajemy roztrzepane jaja i miksujemy na gładką masę. Masło roztapiamy z olejem i dodajemy do naszej masy. Takie ciasto odkładamy na minimum godzinkę w chłodne miejsce, niekoniecznie musi to być lodówka.
Tak przygotowane ciasto smażymy na MAŚLE i staramy się robić jak najcieńsze placki- dlatego są takie wyjątkowe bo są, jak to mój tato mówi 'słoneczne' czyli wręcz prześwitujące :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz