FB fan-page

my facebook fan page: Crazy Passion of Maria

czwartek, 29 maja 2014

Azja w jednej misie, czyli wariacja wołowiny po azjatycku Marysi :)

Po pierwsze przyznam skromnie ze wyszło super!! Podobne jakie jadłam w restauracji, a może i lepsze ? Dlaczego? a to dlatego że miałam kontrolę nad każdą przyprawą i składnikiem, co uważam ma duże znaczenie :) Danie szybkie i łatwe, więc polecam :D

Składniki:
ok 200 g wołowiny ja użyłam części z Rostbefu, pokrój w kostkę i wlej 5 łyżek sosu sojowego i łyżkę octu ryżowego i odstaw na 15 minut
2 główki czosnku posiekanego w cienkie płatki
ok 10 gram imbiru
3 rodzaje papryki (czerwona, żółta i pomarańczowa) razem ok 40 gram
1 duża marchewka pokrojona w paseczki
pół średniej wielkości cukinii pokrojonej jak marchewka
pędy bambusa ok 30 gram
garść grzybów Mung
szczypior tak dużo jak tylko chcecie :D
łyżeczka chilli
łyżka trawy cytrynowej
ok 1/2 szklanki wywaru wołowego
łyżka pasty pomidorowej
ocet ryżowy
sos sojowy
makaron Chow Mein lub inny Chiński
olej do woka, ja użyłam mieszanki i sezamowego

Do sałatki pokrój ogórka w dowolnej wielkości kostkę dodaj szczypiorek, łyżeczkę sosu sojowego, łyżeczkę octu ryżowego i szczyptę cukru, wszystko wymieszaj i gotowe.

Wykonanie:
Na rozgrzaną patelnię wlej olej do woka, najlepiej sezamowy, dodaj czosnek, imbir pokrojony w słupki i chilli, dodaj wołowinę (bez zalewy) i podsmaż przez 5 minut. Dodaj marchew i paprykę, po ok. 5 minutach dodaj grzyby, cukinię i pędy bambusa i zalej to zalewą z wołowiny dodając wywar z wołowy i trawę cytrynową. Po 10 minutach dodaj pastę pomidorową i poczekaj aż sos zacznie gęstnieć, dodaj ugotowany wcześniej makaron i na samym końcu posyp szczypiorkiem :) Gotowe możemy się zajadać!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz